Blommenhof utbildning

Blommenhof Utbildning har sedan starten 2005 förmedlat, anpassat och skapat utbildning till stora och små företag i hela Sverige.

Utmaning

BU behövde primärt hjälp med att optimera sin befintliga WordPress-sida

Optimering av webb, byte och konfiguration hosting, tekniskt bollplank, drift

Lösning

Vi utvecklade ett system som utgick från marknadens behov. Genom att arbeta kundnära fick vi goda insikter i branschen och de utmaningar som fanns.

Med biljettsystemet vi utvecklade fick kunderna rätt verktyg för att bli kommersiella, digitala och öka intäkterna. Längs vägen utvecklade vi fler tjänster, som till exempel CRM-system, för att göra kunderna framgångsrika i sitt arbete.

En nyckel i vårt utvecklingsarbete var konsumentperspektivet – att ständigt utgå ifrån slutkonsumentens behov och beteende. En stor förflyttning vi genomförde i branschen var att gå ifrån att konsumenten köpte biljetter i en kur på arena till att köpa biljetter online, där det dessutom går att välja plats själv.

Resultat

Marknadens största aktörer valde Transticket som helhetsleverantör.

Ökade intäkter för kunden

Förbättrad relation mellan kunden och slutkonsumenten.

Enklare för slutkonsumenten att köpa biljetter.

Nuvarande ägare, den globala underhållningsjätten AEG, fick upp ögonen för Transticket och förvärvade bolaget.