Shopadviser

Shopadviser startade 2019 i samarbete med HUI, Silentium och Vinnova. Under hösten 2020 lanserades tjänsten. Med tjänsten kan konsumenter prata med en Shopadviser genom videosamtal eller chatt och få hjälp och guidning till rätt köp.

Utmaning

Detaljhandeln står inför stora utmaningar och förändringar på grund av e-handeln. Längs vägen har direktkontakten med konsumenten minskat, vilket ger en direkt påverkan på försäljningen.

Shopadviser hade utvecklat en betaversion av en tjänst som löser problemet, men var osäkra på hur de skulle gå vidare och nå ut. De behövde hjälp att utveckla, förvalta och kommersialisera tjänsten för liveshopping.

Lösning

När Shopadviser valde att börja arbeta med oss fick de en trygg partner som hjälpte dem att utveckla både system och affären. En plan sattes upp för att kommersialisera liveshopping-tjänsten, och snart fick företaget sin första stora kund.

Resultat

 Säkrat sin första stora kund.

Ökad kundlojalitet hos Shopadvisers kunder.

Vi hade en idé. Dock ingen kompetens i att kommersialisera den. Med teamet från Walaro har vi alla pusselbitar på plats. Vi har dessutom redan säkrat vår första kund.

Stefan Lundgren
Delägare Shopadviser